مجله سلامتی

ساخت وبلاگ
طبیعت سال‌های بسیار است که سخاوتمندانه موجبات سلامتی ما را در قالب گیاهان به ما ارزانی می‌دارد.
گیاهان آرامبخش

آرامش اعصاب و روان در جوامع امروزی با سبک زندگی پر از استرس، یک نیاز مبرم است. همه ما بدنبال آرامش بیشتر و کاهش اضطراب و راه‌های کنترل خشم هستیم. با آرامش یافتن اعصاب نه‌تنها سلامت خودمان را حفظ کرده‌ایم، بلکه اطرافیان نیز در کنار ما آرامش خواهند داشت. در ادامه این مطلب از مجله دلتا با گیاهان آرامبخش آشنا خواهید شد.

گل گاو زبان

گل گاو زبان سردسته گیاهان آرامبخش است. این دمنوش خواص دیگری نظیر تسکین گلودرد، رقیق‌کنندگی خون، تقویت قلب و باز شدن رنگ چهره نیز دارد. این آرامبخش گیاهی در دستگاه گوارش ضدبلغم بوده و نفخ را از بین می‌برد.

زعفران

گیاه زعفران به شادی بخشی و خنده‌آوری معروف است. زعفران خشم را تسکین داده و خاصیت آرام‌بخشی و خواب‌آوری دارد. تقویت قلب، تقویت‌ حافظه، تقویت کلیه و درمان سرفه از دیگر خواص زعفران است. توجه کنید که مصرف زعفران برای باردار بسیار خطرناک است.

 آرامش اعصاب

 

گل محمدی

گل محمدی برای کاهش استرس و آرامش ذهن بسیار مفید است. در روند خشک شدن این گل، مقدار زیادی از ویتامین C موجود در آن از بین می‌رود. بنابراین توصیه می‌شود از گل محمدی تازه برای تهیه دمنوش استفاده کنید.

گل میخک

گل میخک یکی دیگر از گیاهان آرامبخش است که حتی بو کردن آن نیز تسکین دهنده خواهد بود. آنچه باعث شهرت میخک شده اثر معجزه آسای آن بر دندان‌درد است. میخک برای درد دندان و سردرد یک مسکن فوری بشمار می‌رود.

سنبل‌الطیب

سنبل‌الطیب اعصاب را آرام کرده و ضد تپش قلب و سرگیجه است. مصرف این گیاه با گل گاو زبان باعث آرام کردن درد و ایجاد نشاط درونی می‌شود. سنبل‌الطیب همچنین در کاهش دلهره و رفع خستگی موثر است.

آرامبخش گیاهی

گل بابونه

گل بابونه در آرامبخشی اعصاب و کاهش فشار خون موثر است. این گل استرس را کاهش می‌دهد و برای درمان بی‌خوابی مفید است. از دیگر خواص بابونه می‌توان به کاهش تب، کمک به رفع کم‌خونی و افزایش اشتها اشاره کرد.

نعنا

ماده منتول(جوهر نعنا) موجود در نعنا یک ماده طبیعی برای آرام کردن عضلات است. دمنوش نعنا احساس خشم و گرفتگی را تبدیل به احساس آرامش می‌کند. به دلیل همین اثر آرام‌بخشی و عدم وجود کافئین، دمنوش آن برای قبل از خواب بسیار مناسب است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب آنتی‌بیوتیک‌هایی از دل طبیعت را بخوانید.

مجله سلامتی...
ما را در سایت مجله سلامتی دنبال می کنید

برچسب : مجله دلتا,سلامتی,گیاهان آرامبخش,آرامبخش های گیاهی,دمنوش های گیاهی آرامش بخش, نویسنده : مجله دلتا delta-mag بازدید : 200 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1400 ساعت: 14:36

اغلب ما در طول روز معمولاً به فکر چاره‌ای برای رفع خستگی و خواب‌آلودگی خود هستیم.
افزایش انرژی بدن

خستگی احساسی است که معمولا بعد از ظهرها به سراغ ما می‌آید. این احساس گاهی آنقدر زیاد است که کیفیت فعالیت و تمرکز ما را در فعالیت روزانه به شدت پایین می‌آورد. برخی افراد برای افزایش انرژی به سراغ یک ماده غذایی شیرین یا حاوی کافئین می‌روند. اما کمتر کسی می‌داند که برای افزایش انرژی بدن می‌توان از میوه‌ها استفاده کرد. در ادامه این مطلب از مجله دلتا شما را با میوه‌های انرژی‌زا آشنا خواهیم کرد.

موز

خوردن موز موجب افزایش سریع انرژی می‌شود. موز دارای مقادیر زیادی کربوهیدرات بوده و منبعی غنی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است. قند کافی و پتاسیم موجود در موز در مدت زمان کوتاهی موجب افزایش انرژی بدن می‌شود.

سیب

تاثیر سیب در از بین بردن خواب آلودگی صبحگاهی بیشتر از قهوه است. سیب خام ترکیبی از کربوهیدرات، فیبر و قند است. این میوه به آرامی هضم می‌شود و انرژی موجود در آن به تدریج وارد بدن می‌شود. سیب اگر پخته شود یا آب آن گرفته شود، خاصیت انرژی‌زایی را از دست می‌دهد. از طرف دیگر اگر سیب به همراه پوستش مصرف شود خاصیتش افزایش خواهد یافت.

افزایش انرژی

انگور

انگور دارای مقدار زیادی گلوکز  و آب است. هرگاه احساس کسلی و بی‌حالی کردید، کافیست به اندازه یک لیوان انگور یا آب آن را مصرف کنید. به این ترتیب قسمتی از آب مورد نیاز بدن را نیز تامین کرده‌اید. اگر مبتلا به دیابت هستید در مصرف انگور احتیاط کنید.

زردآلو

زرد آلو دارای مقدار زیادی قند طبیعی است. همین قند به افزایش انرژی بدن کمک می‌کند. همچنین با ایجاد احساس سیری میل شما را به مصرف سایر میان وعده‌های مضر و چرب کاهش می‌دهد. ویتامین B6 و ویتامین A از دیگر مواد مغذی موجود در زردآلو هستند.

آناناس

آناناس می‌تواند به سرحالی شما در مواقع خستگی و بی‌حالی کمک کند. این میوه ترکیبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی متنوع نظیر ویتامین‌های B1، B6، C، منگنز و روی است. همچنین آناناس مقدار زیادی فیبر خوراکی دارد.

رفع کمبود انرژی

خرما

تقریبا همه ما علم کافی به انرژی‌زا بودن خرما داریم یا آن را مستقیما تجربه کرده‌ایم. حدود ۳۰ درصد از بافت خرما را گلوکز تشکیل می‌دهد. خرما انرژی بدن را خیلی سریع بازیابی می‌کند و حاوی آنتی‌اکسیدان نیز هست.

مرکبات

انواع مرکبات از جمله پرتقال، نارنگی و لیمو شیرین موجب افزایش آدرنالین در بدن می‌شوند. پرتقال نسبت به سایر انواع مرکبات؛ آب، فیبر، کربوهیدرات و ویتامین‌های بیشتری دارد. به همین دلیل انرژی بدن را سریع‌تر افزایش می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چه بخوریم که خوش اخلاق شویم؟ را بخوانید.

مجله سلامتی...
ما را در سایت مجله سلامتی دنبال می کنید

برچسب : مجله دلتا,سلامتی,افزایش انرژی بدن,رفع خستگی با میوه,درمان کمبود انرژی, نویسنده : مجله دلتا delta-mag بازدید : 208 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1400 ساعت: 14:20

روند طبیعی افزایش سن، وضعیت بد بدن و برخی از اختلالات رشد می‌تواند منجر به انحنای بیش از حد ستون فقرات و ایجاد گودی کمر شوند.
پیشگیری از گودی کمر

ستون فقرات در حالت طبیعی در قسمت‌هایی دارای انحنا است. وضعیت‌هایی مانند قوز کردن و ابتلا به گودی کمر، انحنای طبیعی ستون فقرات را دچار اختلال می‌کند. مشکل گودی کمر معمولا افراد را بیشتر آزار می‌دهد چراکه منجر به کمردردهای متعدد می‌شودپیشگیری از گودی کمر کار دشواری نیست. در این مطلب از مجله دلتا خواهید دید چگونه می‌توانید از بروز این مشکل پیشگیری کنید.

ایستادن صحیح

هنگام ایستادن باید سرتان رو به جلو و کمر صاف باشد. وزن خود را بطور مساوی روی هر دو پا متعادل کنید و پاها را صاف نگاه دارید. هر بار که متوجه شدید قوز کرده‌اید با ملایمت شانه‌هایتان را عقب ببرید. بعد از مدتی به صاف ایستادن عادت خواهید کرد.

نشستن صحیح

وقتی می‌نشینید کمر را صاف کنید و ترجیحا بالشتک کوچکی در انحنای کمر قرار دهید. شانه‌هایتان را عقب نگهدارید. زانوها باید هم‌سطح لگن بوده و پاها روی زمین صاف باشد. اگر با صفحه کلید کار می‌کنید، لازم است آرنج‌ها در زاویه قائمه باشند.

جلوگیری از گودی کمر

رانندگی

هنگام رانندگی اطمینان حاصل کنید که کمرتان به درستی پشتیبانی می‌شود. صندلی و آینه‌ها را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که از حرکات اضافی کمر جلوگیری شود. پدال‌ها باید کاملاً جلوی پای شما باشند.

خواب 

تشک شما باید آنقدر محکم باشد که بتواند از کمر محافظت کند. تشک‌های خیلی نرم و خیلی سخت هردو موجب کمردرد و آسیب به ستون فقرات خواهند شد. همچنین از بالش‌های خیلی بلند یا خیلی کوتاه استفاده نکنید. سر باید در راستای بدن یا فقط کمی بالاتر باشد.

کاهش وزن

چاقی فشار وارد به کمر را افزایش می‌دهد. خصوصا افرادی که در میانه بدن خود تجمع چربی دارند، بیشتر در معرض مشکلات مرتبط با چاقی مانند کمردرد و گودی کمر هستند. زیرا بدن برای تحمل سنگینی شکم ناخودآگاه کمر را به جلو هل می‌دهد.

درمان گودی کمر

بلند کردن اجسام

برای برداشتن یک شی از روی زمین کامل بنشینید و دولا نشوید. اگر جسم سنگینی را بلند می‌کنید، سعی کنید از چرخیدن کمر حین برخاستن اجتناب کنید. اگر مجبورید یک جسم سنگین را حرکت دهید، بهتر است آن را هل دهید تا اینکه آن را بکشید.

ورزش

ورزش یک راه عالی برای پیشگیری از گودی کمر است. حتی اگر هم‌اکنون به گودی کمر مبتلا هستید، می‌توانید شدت این عارضه را با ورزش اصولی کاهش دهید. تقویت عضلات کمر با ورزش به کاهش فشار وارد بر ستون فقرات کمک می‌کند. لازم است قبل از شروع هر برنامه ورزشی با پزشک یا مسئول فیزیوتراپی مشورت کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب تسکین فوری گرفتگی کمر در خانه را بخوانید.

مجله سلامتی...
ما را در سایت مجله سلامتی دنبال می کنید

برچسب : مجله دلتا,سلامتی,پیشگیری از گودی کمر,جلوگیری از گودی کمر,درمان گودی کمر, نویسنده : مجله دلتا delta-mag بازدید : 212 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1400 ساعت: 14:11

گرمازدگی جدی‌ترین شکل آسیب در گرما است و یک حالت اورژانسی محسوب می‌شود.
علائم گرمازدگی

هر سال با گرم شدن هوا، خطر افزایش دمای بدن و گرمازدگی بطور قابل توجهی بالا می‌رود. این افزایش دما در بدن به تدریج و گاهی بدون علامت اتفاق می‌افتد. اما نهایتا منجر به یکی از خطرناک‌ترین شرایط بدن، یعنی گرمازدگی خواهد شد. در ادامه با بخش سلامت مجله دلتا در شناخت علائم گرمازدگی همراه باشید.

دمای بالای بدن

اگر دمای بدن فردی (بدون وجود عفونت) ۳۹.۴ سانتی‌گراد و یا بالاتر باشد، به احتمال زیاد دچار گرمازدگی شده است. ممکن است دمای بدن یک نفر کمتر از این مقدار باشد اما سایر علائم گرمازدگی را داشته باشد. در این شرایط باید برای کاهش دمای بدن فرد تلاش کرد.

گیجی و غش

بخش عمده‌ای از بافت مغز را آب تشکیل داده است. حرارت بالا و کم شدن آب در بدن در عملکرد مغز تاثیر مستقیم خواهد داشت. در نتیجه حالت‌هایی نظیر گیجی، سردرد، عدم تمرکز و غش کردن از علائم گرمازدگی هستند.

نشانه های گرمازدگی

فقدان عرق یا فراوانی آن

هنگامی که فرد زمان زیادی در معرض گرمای هوا قرار می‌گیرد، بدن بصورت جبرانی سعی می‌کند با نگه داشتن آب دمای مرکزی را حفظ کند. بنابراین عرق ریختن متوقف می‌شود. چنانچه وضعیت ادامه پیدا کند، بدن در تلاش برای خنک شدن واکنش عرق کردن را فعال می‌کند. نتیجه این امر عرق ریختن فراوان فرد است.

حالت تهوع یا استفراغ

هنگامی که تعریق شدید ادامه پیدا می‌کند، گرما شروع به تاثیر بر اندام‌های داخلی می‌کند. اولین بخش آسیب‌پذیر در این وضعیت دستگاه گوارش است. نتیجه این آسیب حالاتی چون تهوع و استفراغ هستند که از دست رفتن آب بدن را تشدید می‌کنند.

قرمزی پوست

وقتی بدن سعی در خنک کردن خود دارد، جریان خون را به سمت پوست هدایت می ‌کند. این امر باعث قرمزی و برافروختگی پوست می‌شود.

افزایش ضربان قلب 

در شرایطی که بدن بیش از حد گرم شده است قلب با افزایش ضربان سعی در پمپاژ بهتر خون به به اندام‌های حیاتی دارد. با به تکاپو افتادن قلب، ناخودآگاه نفس نفس زدن نیز ایجاد می‌شود.

درمان گرمازدگی

در مواجهه با گرمازدگی چه کنیم؟

به محض مشاهده علائم گرمازدگی در خود یا دیگری بهتر است هرچه زودتر با اورژانس تماس بگیرید. در حالی که منتظر رسیدن کمک هستید، سعی کنید بدن فرد را خنک کنید. او را از تماس با نور خورشید دور کرده و سعی کنید دمای سر، دست‌ها و پاهای او را با آب خنک پایین بیاورید. اگر فرد هوشیار است کمک کنید کمی آب بنوشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب آب‌رسانی طبیعی به بدن در روزهای گرم را بخوانید.

مجله سلامتی...
ما را در سایت مجله سلامتی دنبال می کنید

برچسب : مجله دلتا,سلامتی,علائم گرمازدگی,نشانه های گرمازدگی,درمان گرمازدگی, نویسنده : مجله دلتا delta-mag بازدید : 192 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1400 ساعت: 14:46

همیشه و همه جا از خواص و فواید مصرف ماست شنیده‌اید. اما ماست انواع گوناگونی دارد که از نظر ارزش غذایی با هم متفاوتند.
خاصیت ماست یونانی

ماست یونانی یکی از مواد غذایی لذیذ و مقوی‌ است که با گذشت زمان طرفداران زیادی پیدا کرده است. روند تولید این ماست با ماست معمولی متفاوت است. این تفاوت، خاصیت ماست یونانی را افزایش داده و آن را به یک خوراکی غنی تبدیل کرده است. برای شناخت خواص این ماست متفاوت، در ادامه با بخش سلامت مجله دلتا همراه شوید.

ماستی سرشار از پروتئین

یک وعده متوسط از ماست یونانی بسته به کارخانه تولیدکننده‌اش، بین ۱۲ تا ۱۷/۳ گرم پروتئین دارد. دریافت مقدار مناسب پروتئین برای حفظ عملکرد سیستم ایمنی، سیستم اعصاب و تعادل مایعات بدن اهمیت دارد. بخصوص افرادی که نباید از گوشت استفاده کنند، می‌توانند از این خاصیت ماست یونانی بهره‌مند شوند.

پروبیوتیک فراوان

ماست یونانی سرشار از پروبیوتیک‌ها است. پروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفیدی هستند که تعادل باکتریایی روده را حفظ می‌کنند. این امر موجب کاهش بسیاری از مشکلات گوارشی نظیر یبوست و اسهال می‌شود. بنابراین مصرف این مواد در تقویت سیستم ایمنی تاثیر بسزایی دارد. همچنین افرادی که توانایی تحمل گلوکز را ندارند می‌توانند بدون مشکل ماست یونانی بخورند.

ماست یونانی

میان‌وعده سالم

ماست یونانی یک میان‌وعده غنی و مناسب است. این ماست فرد را سیر نگه می‌دارد و نسبت به ماست معمولی قند و کربوهیدرات کمتری دارد. این خاصیت ماست یونانی برای افرادی که در رژیم لاغری هستند بسیار مناسب است.

ویتامین B12 فراوان

بدن برای ساخت گلبول قرمز و عملکرد مناسب مغز به ویتامین B12 نیاز دارد. ماست یونانی جایگزینی مقوی و طبیعی برای مکمل‌های این ویتامین است. یک وعده ماست یونانی می‌تواند به میزان ۲۱/۳ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین B12 را تامین کند.

کمک به جذب پتاسیم

یک وعده ماست یونانی می‌تواند جذب پتاسیم مورد نیاز روزانه بدن را تا ۶/۸ درصد افزایش دهد. پتاسیم به کاهش فشار خون و توازن سطح سدیم در بدن کمک می‌کند.

خواص ماست یونانی

زیبایی

مواد پروبیوتیک موجود در ماست یونانی با التهاب و آکنه ناشی از التهاب مقابله می‌کنند. تهیه ماسک صورت از ماست یونانی می‌تواند آکنه را درمان کرده و از گسترش بیشتر آن جلوگیری کند.

بهبود سوخت و ساز بدن

این ماست به بهینه سازی تولید انرژی از غذای جذب شده کمک می‌کند. ماست یونانی تبدیل غذا به انرژی را به وسیله افزایش سطح اکسیژن، افزایش می‌دهد. این فرآیند به بهبود سوخت و ساز بدن کمک شایانی می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ژله بخورید تا سالم بمانید را بخوانید.

مجله سلامتی...
ما را در سایت مجله سلامتی دنبال می کنید

برچسب : مجله دلتا,سلامتی,خواص ماست یونانی,خاصیت ماست یونانی,فواید ماست یونانی, نویسنده : مجله دلتا delta-mag بازدید : 190 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1400 ساعت: 14:26

اساس اغلب حرکات ورزشی، تقویت هرچه بیشتر جسم است. در این میان ورزش یوگا موجب تقویت هردو جنبه انسانی ذهن و جسم می‌شود.
فواید یوگا

نکته‌ای که در مورد ورزش یوگا وجود دارد این است که معمولا تمایلی به انجام آن نداریم. اما همیشه پس از انجامش حس خوبی پیدا می‌کنیم. فواید یوگا برای سلامت بدن بسیار است که ما در این مقاله از مجله دلتا چند مورد از آن را گلچین کرده‌ایم که شما را قانع می‌کند آن را امتحان کنید.

تقویت اعتماد به نفس

افزایش اعتماد به نفس یکی از فواید یوگا است. تقویت این حس باعث می‌شود حتی اطرافیان‌ نیز نسبت به شما احساس اطمینان کنند. بعضی از حرکت‌های یوگا به طور خاص روی اعتماد به نفس شما کار می‌کنند.

یادگیری تنفس صحیح

تمرین‌های خاصی در ورزش یوگا هستند که بطور خاص روی تکنیک‌های تنفس صحیح کار می‌کنند. تنفس صحیح اثرات گسترده‌ای بر سلامت کل بدن دارد. چراکه این کار ظرفیت ریه‌ها را افزایش داده و کیفیت اکسیژن‌رسانی به سلول‌های بدن را بالا می‌برد.

فواید یوگا برای بدن

همیشه و همه جا

اگرچه خوب است که زیرانداز مخصوص به خودتان را داشته باشید و به کلاس یوگا بروید. برای قدم‌های اول شاید نیاز به شرایط و مکان خاص باشد. اما با یادگیری بیشتر، در هر جایی حتی در سفر یا محل کار می‌توانید یوگا کار کنید. همچنین نیاز به لباس و کفش خاص و گرانی نیست. ویدیوهای آموزشی بسیاری نیز به آسانی در دسترس شما هستند.

آگاهی از حالت بدن

حرکات یوگا به شما می‌آموزند با قامتی راست بایستید. حتی هنگامی که نشسته‌اید اگر حالتی خمیده به خود بگیرید، متوجه می‌شوید و طرز نشستن خود را درست می‌کنید. وضعیت صحیح بدن از بسیار از آسیب‌های ستون فقرات جلوگیری خواهد کرد.

زندگی در لحظه

از دیگر فواید یوگا این است که با یوگا یاد می‌گیرید در لحظه زندگی کنید. زمانی که تازه یوگا را شروع می‌کنید ناخودآگاه می‌خواهید حرکات را با عجله انجام دهید. با ادامه‌ تمرینات یوگا، می‌آموزید که ذهنتان را آرام کرده و بر حرکت و تنفس خود تمرکز کنید.

فواید یوگا برای سلامتی

افزایش قدرت و تناسب اندام

در بیشتر حرکات یوگا شما باید وزن بدن‌تان را تحمل کنید. انجام این حرکات با تمرینات بیشتر برای شما آسان‌تر می‌شود زیرا شما قوی‌تر خواهید شد. همچنین اگر به دنبال لاغر شدن هستید سریع‌ترین روش، انجام منظم حرکات یوگا است.

کاهش استرس

بنابر نتایج مطالعات زمانی که اوضاع زندگی کمی پیچیده است، تمرینات کوتاه یوگا (حتی به اندازه‌ ۱۰ دقیقه) باعث کاهش تنش می‌شوند. یوگا با تنفس عمیق و افزایش تمرکز از استرس می‌کاهد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب عادت‌های مخربی که همین امروز باید ترک کنید را بخوانید.

مجله سلامتی...
ما را در سایت مجله سلامتی دنبال می کنید

برچسب : مجله دلتا,سلامتی,فواید یوگا برای بدن,تاثیر یوگا بر ذهن,یوگا و هماهنگی ذهن و جسم, نویسنده : مجله دلتا delta-mag بازدید : 185 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1400 ساعت: 14:13

رسیدگی به پاها به رفع گرفتگی‌های بدن و درمان بسیاری از دردهای بخش‌های مختلف بدن کمک می‌کند.
دفع سموم بدن

در طب سنتی ما ایرانیان، پا قلب دوم بدن شناخته می‌شود. در طب سنتی به شستشوی پا خیلی توجه به شده است. چراکه شستشو و ماساژ قسمت‌های مختلف پا به دفع سموم بدن کمک شایانی می‌کند. در ادامه این مطلب با مجله دلتا همراه شوید.

اهمیت سم‌زدایی بدن

در سبک زندگی مدرن، ما از مشکلات جدی و بیماری‌های مزمن زیادی رنج می‌بریم. این مشکلات بر اثر فاکتور‌های مختلفی نظیر بی‌تحرکی، رژیم غذایی نادرست، شرایط آب و هوایی و استرس‌های شدید ایجاد می‌شوند. بنابراین توجه به پاکسازی و دفع سموم بدن به ما در حفظ سلامتی کمک خواهد کرد.
در ادامه سه راه آسان را به شما پیشنهاد می‌کنیم که در خانه براحتی بتوانید به پاکسازی بدن خود تنها با شستشوی پاها کمک کنید.

شستشوی پا با خاک رس

مواد اولیه

یک دوم فنجان خاک رس ریز(گل سرشوی قدیمی)، یک دوم فنجان نمک و در صورت نیاز، مقداری روغن.

دستورالعمل

خاک را داخل کاسه‌ای از آب گرم حل کرده و روغن را به آن اضافه کنید. سپس نمک را بیفزایید و پا‌ها را حداقل ۳۰ دقیقه در محلول حاصل قرار دهید. این روش بدن را از سموم پاکسازی کرده و سطح منیزیم در بدن را بالا می‌برد.

شست و شوی نمکی مواد اولیه یک دوم فنجان نمک، یک چهارم فنجان نمک دریا، یک چهارم فنجان جوش شیرین، یک دوم فنجان سرکه سیب و در صورت نیاز روغن زیتون یا نارگیل. دستورالعمل همه مواد بجز سرکه را با هم ترکیب کرده و داخل یک لگن نسبتا بزرگ پر از آب داغ بریزید. بعد از اینکه مواد حل شد به آن آب ولرم و سرکه سیب اضافه کنید. پاها را حدود نیم‌ساعت در این محلول خیس کنید. وقتی شستشوی پا‌ها تمام شد ممکن است احساس خستگی کنید. ناراحت نباشید این نشانه حرکت سموم داخل بدن است.

شست و شوی نمکی

مواد اولیه

یک دوم فنجان نمک، یک چهارم فنجان نمک دریا، یک چهارم فنجان جوش شیرین، یک دوم فنجان سرکه سیب و در صورت نیاز روغن زیتون یا نارگیل.

دستورالعمل

همه مواد بجز سرکه را با هم ترکیب کرده و داخل یک لگن نسبتا بزرگ پر از آب داغ بریزید. بعد از اینکه مواد حل شد به آن آب ولرم و سرکه سیب اضافه کنید. پاها را حدود نیم‌ساعت در این محلول خیس کنید. وقتی شستشوی پا‌ها تمام شد ممکن است احساس خستگی کنید. ناراحت نباشید این نشانه حرکت سموم داخل بدن است.

شست و شوی پا با آب اکسیژنه

مواد اولیه

یک دوم فنجان آب اکسیژنه و یک قاشق پودر زنجبیل.

دستورالعمل

این دو ماده را ترکیب کنید و درصورت لزوم مقداری آب گرم به آن اضافه کنید. پا‌ها را ۱۵ دقیقه در آن خیس کنید. این شستشو برای خارش ناشی از آلرژی و مشکلات پوستی موثر است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب برای تصفیه خون چه بخوریم؟ را بخوانید.

 
 
مجله سلامتی...
ما را در سایت مجله سلامتی دنبال می کنید

برچسب : مجله دلتا,سلامتی,چطور سموم بدن را دفع کنیم؟,پاکسازی بدن,سم زدایی از طریق پاها, نویسنده : مجله دلتا delta-mag بازدید : 206 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1400 ساعت: 13:49

مادر طبیعت از دیرباز، درمان بسیاری از بیماری‌های انسان را در دل گیاهان قرار داده است.
درمان فشار خون

فشار خون بالا از مهم‌ترین عوامل خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی است. این بیماری بسیار شایع بوده و نیمی از بزرگسالان گرفتار آن هستند. این بیماری باید تحت نظر پزشک و با مصرف داروهای خاصی کنترل شود اما بسیاری از تغییرات در رژیم غذایی و سبک زندگی هم می‌توانند در درمان فشار خون بالا موثر باشند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا با گیاهان موثر در کاهش فشار خون آشنا می‌شوید.

ریحان

ریحان از گیاهان خوش‌عطر و طعمی است که ترکیبات قدرتمند و مهمی را به بدن می‌رساند. یک ترکیب آنتی‌اکسیدانی به‌نام اوژنول در ریحان یافت می‌شود که یکی از خاصیت‌های آن کاهش فشار خون است. یافته‌های تحقیقاتی نشان داده‌اند که اوژنول می‌تواند عملکردی شبیه به داروهای کاهش دهنده فشارخون داشته باشد.

درمان فشار خون بالا

جعفری

جعفری از محبوب‌ترین گیاهان خوراکی است که ترکیبات مغذی و مهم زیادی را در خود دارد. ویتامین C و کاروتنوئیدهای موجود در جعفری از مهم‌ترین ترکیبات این گیاه هستند که به کم کردن فشار خون کمک می‌کنند. تحقیقات متعددی تاکنون نشان داده‌اند که آنتی‌اکسیدان‌های کاروتنوئیدی نه‌تنها فشار خون بلکه کلسترول خون را هم کاهش می‌دهند.

سیر

ترکیبات گوگردی موجود در سیر مانند آلیسین اهمیت خاصی دارند. چراکه می‌توانند به تقویت جریان خون طبیعی کمک کنند و نقش موثری هم در انبساط آرام رگ‌های خونی ایفا کنند. مجموعه این مزیت‌هاست که سیر را به یکی از گیاهان موثر در کاهش و درمان فشار خون تبدیل می‌کند. البته اثرگذاری سیر در راستای پایین آوردن فشار خون زمانی معنا پیدا می‌کند که این گیاه به‌طور منظم مصرف شود.

آویشن

اسید رزمارینیک موجود در آویشن یکی از ترکیبات مفید و مهم به‌شمار می‌رود. براساس یافته‌های تحقیقاتی این ماده با کاهش التهابات بدنی، کاهش قند خون، کاهش فشار خون و همچنین بهبودبخشی به کیفیت جریان خون در بدن مرتبط است.

درمان فشار خون بالا

هل

مطالعات گوناگونی تاکنون نشان داده‌اند که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در هل می‌توانند به کاهش فشار خون کمک کنند. محققان می‌گویند که هل نه‌تنها عملکردی شبیه به داروهای کاهنده فشار خون دارد بلکه ادرارآور نیز هست. بنابراین به دفع مایعات اضافی بدن کمک می‌کند.

نکته بسیار مهم

مصرف این گیاهان به معنای درمان کامل فشارخون بالا نیست. بنابراین هرگز داروهای فشارخون خود را خودسرانه قطع نکنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب کاهش اسید معده بدون دارو! را بخوانید.

مجله سلامتی...
ما را در سایت مجله سلامتی دنبال می کنید

برچسب : مجله دلتا,سلامتی,درمان گیاهی فشار خون,کاهش فشار خون بالا با طب سنتی, نویسنده : مجله دلتا delta-mag بازدید : 206 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1400 ساعت: 16:53

رژیم غذایی در تمامی جنبه‌های سلامتی تاثیر مهمی دارد. هر مشکل و بیماری در بدن را می‌توان با رژیم غذایی مدیریت و درمان کرد.
راحت خوابیدن

خواب خوب بر همه جنبه‌های سلامتی تاثیر بسیاری می‌گذارد. کم‌خوابی یا خواب بی کیفیت می‌تواند عامل مشکلات جسمی و ذهنی مختلفی باشد. خوشبختانه برخی از غذاها و نوشیدنی‌ها حاوی ترکیباتی هستند که به کنترل قسمت‌هایی از چرخه خواب کمک می‌کنند. در این مطلب از مجله دلتا شما را با مواد غذایی که به شما در راحت خوابیدن کمک می‌کنند آشنا خواهیم کرد.

بادام‌

بادام حاوی ترکیباتی است که برای ترشح ملاتونین(هورمون خواب) در بدن مفید است. ۳۰ گرم بادام حاوی ۷۷ میلی‌گرم منیزیم و ۷۶ میلی‌گرم کلسیم است. این ۲ ماده معدنی به آرامش عضلات و خواب کمک می‌کنند.

شیر گرم

شیر گرم یک درمان خانگی رایج برای بی‌خوابی است. شیر حاوی ۴ ترکیب تقویت‌ کننده خواب شامل تریپتوفان، کلسیم، ویتامین D و ملاتونین است. این ترکیبات موجب آرامش ذهن شده و مغز را برای به خواب رفتن آماده می‌کنند.

خواب راحت

کیوی

طبق نتایج مطالعات، خوردن یک کیوی متوسط ۱ ساعت پیش از خواب کمک شایانی به راحت خوابیدن می‌کند. کیوی نیز مانند بادام تا حدی ترشح ملاتونین در بدن را تحریک می‌کند.

چای بابونه

گیاه بابونه یک داروی سنتی برای رفع بی‌خوابی است. محققان تصور می‌کنند یک ترکیب فلاونوئیدی به نام آپی‌ژنین مسئول خواص خواب‌آور بابونه است.

ماهی چرب

ماهی‌های چرب به بهبود خواب کمک می‌کنند. زیرا منبع خوبی از ویتامین D و امگا ۳ به شمار می‌آیند. این ۲ ماده مغذی به تنظیم هورمون سروتونین کمک می‌کنند. سروتونین (به همراه ملاتونین) تا حد زیادی مسئول ایجاد چرخه ثابت خواب و بیداری است.

خوب خوابیدن

عرقیات گیاهی

نوشیدن عرق گیاهان خاصی، در آرامش پیش از خواب و راحت خوابیدن تاثیر چشمگیری دارد. طبق نتایج تحقیقات نوشیدن عرق بهارنارنج، عرق اسطخودوس و یا ترکیب این دو پیش از خواب به افراد در داشتن یک خواب راحت کمک شایانی می‌کند. مصرف مقدار زیاد(بیش از یک لیوان) این عرقیات موجب خواب‌آلودگی صبحگاهی خواهد شد.

کلام آخر

خوردن مواد غذایی که به آرامش کمک می‌کنند مفید و تاثیرگذار است. اما این تمام راه حل بی‌خوابی نیست. برای راحت خوابیدن لازم است به سبک زندگی خود نیز توجه داشته باشید. شام خوردن در ساعات اولیه شب، کنار گذاشتن وسایل دیجیتال حداقل ۲ ساعت پیش از خوابیدن و مصرف غذاهای سبک برای وعده شام کامل کننده این راه حل خواهند بود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چرا خوب خوابیدن برای سلامتی مهم است؟ را بخوانید.

مجله سلامتی...
ما را در سایت مجله سلامتی دنبال می کنید

برچسب : مجله دلتا,سلامتی,چه بخوریم که راحت بخوابیم؟,خواب راحت,درمان بی خوابی, نویسنده : مجله دلتا delta-mag بازدید : 196 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1400 ساعت: 16:33

زیره گیاهی شبیه به جعفری است که حدود 40 تا 60 سانتی‌متر طول دارد.
دمنوش زیره برای لاغری

زیره یک گیاه ارزشمند است و به دلیل خواص دارویی، عطر زیاد و مزایای فراوانش برای سلامت بدن طرفداران زیادی دارد. دمنوش زیره سبز برای لاغری و کاهش وزن بسیار موثر است. زیرا زیره سبز می‌تواند با افزایش سرعت متابولیسم و بهبود هضم، به سوزاندن سریع کالری کمک کند. برای آشنایی با تاثیر دمنوش زیره برای لاغری با مجله دلتا همراه شوید.

روش مصرف زیره سبز برای لاغری شکم

روش‌های مختلفی برای استفاده از زیره سبز برای لاغری وجود دارد. یکی از موثرترین روش‌ها تهیه دمنوش زیره سبز است. یک قاشق چای‌خوری زیره را در یک لیوان آب جوش بریزید. درب ظرف را بپوشانید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. سپس آن را از صافی رد کرده و میل کنید.

دمنوش زیره و لیمو

اگر بطور منظم دمنوش زیره و لیمو بنوشید، تاثیر بیشتر و سریع‌تری را مشاهده خواهید کرد. این دمنوش جدا از کاهش وزن و فواید سلامتی، دارای فواید زیبایی نیز هست. چراکه در سلامت پوست و کاهش لکه‌های پوستی موثر است.

خواص زیره برای لاغری

دمنوش زیره سبز و زنجبیل

این دمنوش نه تنها به بدن در دفع سموم کمک می‌کند بلکه مشکلات معده را نیز کاهش می‌دهد. اضافه کردن زنجبیل اثر لاغرکننده دمنوش زیره را دوچندان می‌کند. یک قاشق زیره و یک قاشق زنجبیل رنده شده را درون یک فنجان بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید. بگذارید ۱۰ دقیقه دم بکشد و سپس نوش جان کنید.

بهترین زمان مصرف دمنوش زیره سبز برای لاغری

این دمنوش یک جایگزین مناسب برای چای قبل از صبحانه است. نوشیدن دمنوش زیره سبز حدود ساعت ۴ بعد از ظهر نیز اثربخشی خوبی دارد.

سایر خواص دمنوش زیره سبز

زیره سبز مقادیر زیادی ویتامین A، ویتامین های گروه B، ویتامین C و  ویتامین E دارد. همچنین این گیاه حاوی مقدار زیادی کلسیم، آهن، منیزیم و است. دمنوش زیره دارای خواص آرامبخشی زیادی است و قند خون را ثابت نگه می‌دارد.

نکات مهم

  • دمنوش زیره سبز برای زنان باردار منع مصرف دارد. زیرا این دمنوش باعث تحریک عضلات رحم می‌شود.
  • افراد مبتلا به اختلالات دستگاه گوارش مانند زخم معده، کولیت و ورم معده قبل از مصرف دمنوش زیره سبز حتما باید با پزشک مشورت کنند.
  • زیره نباید بیش از ۱۰ روز به طور مداوم مصرف شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب عادت‌های صبحگاهی مفید برای کاهش وزن را بخوانید.

مجله سلامتی...
ما را در سایت مجله سلامتی دنبال می کنید

برچسب : مجله دلتا,سلامتی,اثر زیره سبز بر لاغری,دمنوش زیره برای لاغری,خواص زیره در لاغری, نویسنده : مجله دلتا delta-mag بازدید : 202 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1400 ساعت: 16:21

با افزایش سن بخصوص بعد از ۳۰ سالگی، تراکم استخوان‌ها شروع به کم شدن می‌کند.
تقویت استخوان

استخوان‌ها ستون بدن هستند و مانند سایر اعضای بدن نیاز به رسیدگی و تغذیه مناسب دارند. بیماری‌های استخوان معمولا تا مدت‌ها بدون علامت و پنهان هستند. بنابراین تقویت استخوان برای پیشگیری از این مشکلات امری ضروری است. برای شناخت راه‌های موثر در تقویت استخوان‌ها با بخش سلامت مجله دلتا همراه شوید.

روش‌های تقویت استخوان

مصرف انجیر

پنج عدد انجیر متوسط تازه حاوی حدودا ۹۰ میلی‌گرم کلسیم و سایر مواد مغذی برای استخوان‌ها مانند پتاسیم و منیزیم است. انجیر خشک شده نیز درست مثل انجیر تازه مفید است. نصف فنجان انجیر خشک حاوی ۱۲۰ میلی‌گرم کلسیم است.

توجه به کمبود کلسیم

اگر رژیم غذایی کلسیم کافی نداشته باشد، کلسیم مورد نیاز بدن از استخوان‌ها برداشته می‌شود. کمبود کلسیم موجب کاهش تراکم استخوان‌ها می‌شود.

مصرف ماهی‌

ماهی‌ها حاوی مجموعه‌ای از مواد مغذی برای تقویت استخوان‌ها هستند. آن‌ها حاوی ویتامین D هستند که برای جذب کلسیم و امگا۳ ضروری است. ۸۵ گرم کنسرو ماهی قزل آلا حاوی ۱۸۳ میلی‌گرم کلسیم است. چرا چنین مقدار بالایی؟ چون استخوان‌های کوچک و نرم این ماهی در فرآیند کنسرو شدن با گوشت آن همراه هستند( شما متوجه آن‌ها نمی‌شوید).
تقویت استخوان ها

مصرف بادام

دو قاشق غذاخوری روغن بادام حاوی ۱۱۲ میلی‌گرم کلسیم است. به علاوه، بادام حاوی پتاسیم و همچنین پروتئین است که نقش حمایتی در ساخت استخوان‌های قوی ایفا می‌کنند.

مصرف بامیه

بامیه سرشار از ویتامین C، A و مواد معدنی مختلفی مانند کلسیم و پتاسیم است. بامیه حالت قلیایی بدن را بالا می‌برد و خواص ضدالتهابی دارد. در نتیجه برای حفاظت از غضروف‌ها و کاهش التهاب مفاصل موثر است و مصرف آن توصیه می‌شود.

تحرک کافی

انجام روزانه حداقل ۳۰ دقیقه ورزش و فعالیت بدنی برای حفظ استحکام استخوان ضروری است. ورزش در تاندون‌ها(زردپی) و عضلات موثر است و فشارهای اضافی را از روی استخوان‌ها برمی‌دارد.
تقویت مفاصل

خوردن میگو

میگو حاوی ماده‌ای بنام گلوکزامین است که در غضروف‌سازی و تقویت استخوان نقش دارد. این ماده به‌راحتی در منابع دیگر یافت نمی‌شود.

دریافت مواد معدنی

مهم‌ترین مواد معدنی برای تقویت استخوان شامل موارد زیر هستند:
  •  منیزیم: در اسفناج، چغندر، بامیه، گوجه فرنگی، سیب زمینی و کشمش وجود دارد.
  •  پتاسیم: در گوجه فرنگی، سیب زمینی، اسفناج، پرتقال، موز و آلو وجود دارد.
  • ویتامین C: در فلفل قرمز و سبز، پرتقال، گریپ فروت، بروکلی، توت فرنگی و آناناس وجود دارد.
  • ویتامین K: در کلم برگ، سبزی خوردن، اسفناج و شلغم وجود دارد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب منابع طبیعی ویتامین D را بشناسید را بخوانید.

مجله سلامتی...
ما را در سایت مجله سلامتی دنبال می کنید

برچسب : مجله دلتا,سلامتی,چطور استخوان ها را محکم کنیم؟,تقویت استخوان,درمان پوکی استخوان, نویسنده : مجله دلتا delta-mag بازدید : 429 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1400 ساعت: 15:59

ویتامین‌های گروه B شامل 9 ویتامین می‌شوند که جزو ویتامین‌های بسیار مهم برای بدن هستند.
عوارض کمبود ویتامین B12

ویتامین B12 یکی از مواد مغذی مورد نیاز بدن است که در بدن انسان تولید نمی‌شود. این ویتامین نقش مهمی در ساخت گلبول‌های قرمز دارد و به سیستم عصبی نیز کمک زیادی می‌کند. بنابراین تامین این ویتامین برای بدن بسیار مهم است. اما چگونه بفهمیم دچار کمبود این ویتامین مهم هستیم؟ در این مطلب از مجله دلتا شما را با نشانه‌ها و عوارض کمبود ویتامین B12 آشنا خواهیم کرد.

سوزن سوزن شدن دست و پا

ویتامین B12 در سیستم عصبی در تولید قسمت مهمی از سلول‌های عصبی نقش مهمی دارد. این سلول‌ها در انتقال پیام‌های اعصاب محیطی موثرند. بنابراین کم بودن ویتامین B12 در بدن، سوزن سوزن شدن دست و پا را به دنبال دارد.

مشکلات حرکتی عضلات

با گذشت زمان، آسیب دیدن اعصاب محیطی ناشی از فقدان ویتامین B12 می‌تواند منجر به مشکلات حرکتی و ضعف عضلانی شود.

کمبود ویتامین b12

کم‌خونی

وجود ویتامین B12 در ساخت گلبول‌های قرمز خون موثر است. بنابراین کم‌خونی از عوارض کمبود ویتامین B12 در بدن است. کم‌خونی خود عوارض زیادی چون رنگ‌پریدگی، خستگی، تپش قلب و تنگی نفس را به دنبال دارد.

مشکلات دهان

ورم و التهاب زبان و زخم‌های متعدد دهانی می‌توانند از نشانه‌های نرسیدن ویتامین B12 کافی به بدن باشند.

مشکل در تفکر

کمبود ویتامین B12 ممکن است باعث ایجاد اختلال شناختی شود. این اختلال شامل مشکل در تفکر یا از دست دادن حافظه است. طبق مطالعات انجام شده کمبود این ویتامین با افزایش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر مرتبط است.

 کمبود ویتامین ب

مشکلات گوارشی

کم‌خونی ناشی از کمبود ویتامین B12 خون‌رسانی مطلوب به دستگاه گوارش را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این عارضه باعث ناراحتی‌های گوارشی نظیر تهوع و سوء هاضمه خواهد شد.

رفع کمبود

ویتامین B12 محلول در آب است و بدن نمی‌تواند آن را ذخیره کند. بنابراین مصرف منظم مواد غذایی حاوی این ویتامین حائز اهمیت است. این ویتامین در غذاهایی مانند گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، لبنیات و ماهی وجود دارد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چرا سیستم ایمنی بدن ضعیف می‌شود؟ را بخوانید.

مجله سلامتی...
ما را در سایت مجله سلامتی دنبال می کنید

برچسب : مجله دلتا,سلامتی,کمبود ویتامین b12,کمبود ویتامین ب12,غذاهای دارای ویتامین ب 12, نویسنده : مجله دلتا delta-mag بازدید : 208 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1400 ساعت: 15:50

برنامه واکسینه کردن افراد در مقابل ویروس کرونا از گروه‌های در معرض خطر آغاز شده و ادامه دارد.
واکسن های کرونا در ایران

واکسیناسیون کرونا در ایران از روز ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ آغاز شده است. روند واکسیناسیون بر اساس سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ پیگیری می‌شود. واکسن‌های کرونا از کشورهای مختلف برای اجرای برنامه واکسیناسیون وارد ایران شده است. در ادامه این مطلب از مجله دلتا اطلاعات واکسن های کرونا در ایران خواهیم پرداخت.

واکسن اسپوتنیک وی روسی

این واکسن در دمای منفی ۲۰ درجه سانتی‌گراد نگهداری می‌شود.  فاصله بین دو نوبت تزریق آن ۲۸ روز است. نوبت اول این واکسن آبی رنگ و نوبت دوم آن قرمز رنگ است. سن مجاز برای تزریق واکسن کرونا «اسپوتنیک وی» بالای ۱۸ سال است.

تزریق این واکسن برای مادران باردار و شیرده، افراد دارای بیماری حاد و همچنین افرادی که سابقه واکنش‌های حساسیتی شدید داشته اند، ممنوع است. مقدار دوز واکسن برای تزریق به هر نفر ۰.۵ میلی‌گرم است.

واکسن بهارات هندی

واکسن هندی یکی دیگر از واکسن های کرونا در ایران است. فاصله بین دو نوبت تزریق این واکسن نیز ۲۸ روز است. موارد ممنوعیت و محدودیت سنی این واکسن نیز عینا مشابه واکسن روسی است.

رنگ ماده هر دو نوبت این واکسن یک شکل بوده و تعداد دوز واکسن در هر ویال ۱۰ دوز نیم میلی‌لیتری است. ویال این واکسن قبل از تزریق باید تکان داده شود.

واکسن کرونا

واکسن چینی

فاصله بین دو نوبت تزریق این واکسن کرونا هم ۲۸ روز بوده و تزریق آن برای افراد مسن‌تر تا سن ۶۰ سال هم مجاز است. بعد از باز شدن ویال این واکسن بلافاصله باید تزریق شود و دو نوبت آن نیز به یک شکل است.

در هر ویال واکسن، یک دوز واکسن وجود دارد و ویال آن قبل از تزریق باید ۲ تا ۳ مرتبه تکان داده شود. ممنوعیت مصرف این واکسن نیز مشابه دو نوع قبلی است.

واکسن آسترازنکا کره جنوبی

فاصله بین دو نوبت تزریق واکسن آسترازنکا ۴ تا ۱۲ هفته است. در مورد واکسن آسترازنکا برای خانم‌های باردار، اعلام شده که این افراد اگر در ریسک بالای ابتلا به ویروس کرونا هستند(مانند کارکنان بهداشتی و درمانی) می‌توانند واکسن را دریافت کنند.

همچنین خانم‌های بارداری که مبتلا به بیماری‎‌های زمینه‌ای هستند لازم است با این واکسن واکسینه شوند. قبل از واکسیناسیون نیازی به تست بررسی بارداری نیست.

همچنین توصیه شده آن دسته از زنانی که به فرزند خود شیر می‌دهند، اگر در ریسک بالای ابتلا به ویروس کرونا هستند، واکسینه شده و نیازی به قطع شیردهی پس از واکسیناسیون نیست.

پیشنهاد مطالعه: مطلب آیا واکسن کرونا بدن را آهن‌ربا می‌کند؟ را بخوانید.

مجله سلامتی...
ما را در سایت مجله سلامتی دنبال می کنید

برچسب : مجله دلتا,سلامتی,واکسن های کرونا در ایران,واکسن کرونای ایرانی,واکسن کرونا, نویسنده : مجله دلتا delta-mag بازدید : 189 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1400 ساعت: 12:54

عواملی چون اشعه خورشید، کم‌خوابی، استرس و کم‌آبی در چروک شدن پوست صورت موثر هستند.
درمان چین و چروک

چین و چروک‌های ریز و درشت پوست نتیجه کمبود رطوبت و بدنبال آن کاهش خاصیت ارتجاعی پوست هستند. در گذشته بروز این خطوط در چهره از افزایش سن و روند پیری خبر می‌داد. اما امروزه به دلیل سبک زندگی مدرن، افراد در سنین پایین نیز دچار چروک صورت می‌شوند. در بخش سلامت مجله دلتا به شما راهکارهای کاهش و درمان چین و چروک صورت را ارائه می‌دهیم.

درمان خانگی

ایجاد چروک در پوست ناگهان اتفاق نمی‌افتد. برای درمان آن نیز باید صبر و حوصله داشته باشید.

روغن نارگیل

استفاده منظم از روغن نارگیل می‌تواند رطوبت مورد نیاز پوست را بطور کامل تامین کند. این امر به معنای کاهش چروک شدن پوست خواهد بود. این روغن در رفع لک و تیرگی پوست نیز موثر است. روغن نارگیل را باید شب در قسمت‌های آسیب دیده پوست ماساژ دهید. سپس صبح روز بعد صورت خود را بشویید.

رفع چین و چروک

آلوئه‌ورا

استفاده از ژل گیاه آلوئه‌ورا به شکل ماسک صورت به‌دلیل وجود ویتامین E فراوان و خاصیت ترمیم‌کنندگی می‌تواند در درمان چین و چروک صورت موثر باشد. این روش باید منظم و حداقل ۹۰ روز انجام شود.

سفیده تخم مرغ

سفیده تخم‌مرغ با ترکیب ویتامین‌ و پروتئین خاصی که دارد می‌تواند شگفتی‌هایی برای پوست ایجاد کند. این ترکیبات علاوه بر کاهش و رفع چروک صورت، به سفت شدن پوست و جلوگیری از افتادگی آن کمک فراوانی می‌کند. سفیده تخم‌مرغ را روی پوست قرار دهید و پس از  خشک شدن کامل، آن را با آب ولرم بشویید.

ماسک موز

ویتامین‌ها و پتاسیم موجود در موز می‌تواند به محو شدن لکه‌های تیره کمک کند. همچنین ماسک موز می‌تواند باعث کاهش چین و چروک صورت شود. موز له شده را  به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوست قرار داده و سپس آن را با آب گرم بشویید.

مواد غذایی برای کاهش چروک صورت

سبزی شاهی

شاهی یک ضدعفونی کننده داخلی پوست است. شاهی سرشار از پتاسیم و ویتامین‌های A، C، K،B1 و B2 بوده و در درخشان کردن پوست موثر است.

رفع چین و چروک

کلم بروکلی

کلم بروکلی یک نیروگاه بسیار قوی از ترکیبات ضدالتهاب و ضد پیری است. ماده مغذی لوتئین موجود در کلم بروکلی، خواص ضد چروک و ضد پیری زیادی دارد.

اسفناج

اسفناج یک گیاه آبرسان پوست است که تولید کلاژن را در بدن افزایش می‌دهد. این امر باعث محکم شدن پوست و صاف نگه داشتن آن می‌شود.

آجیل ها

بسیاری از آجیل‌ها بخصوص بادام سرشار از ویتامین E هستند. این ویتامین در ترمیم بافت‌های پوست، حفظ رطوبت و محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش نقش حیاتی ایفا می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این کارها به پوست شما آسیب می‌زند را بخوانید.

مجله سلامتی...
ما را در سایت مجله سلامتی دنبال می کنید

برچسب : مجله دلتا,سلامتی,درمان چین و چروک,رفع چروک های صورت,کاهش چین و چروک صورت و دور چشم, نویسنده : مجله دلتا delta-mag بازدید : 222 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1400 ساعت: 12:39

درد زیر قفسه سینه، مزه تلخ دهان و سوزش سر دل از علائم رفلاکس هستند.
کاهش اسید معده

سلامت دستگاه گوارش و روند مناسب هضم و جذب غذاها عامل کلیدی موثر در سلامت بدن است. اسید معده اولین ماده گوارشی است که روند هضم را آغاز می‌کند. اما ترشح بیش از حد این اسید موجب خروج آن از معده و برگشت آن به سمت مری و گلو می‌گردد. مصرف برخی غذاها این حالت را تشدید کرده و برخی دیگر از غذاها در بهبود این وضعیت موثرند. در این مطلب از مجله دلتا به شما خواهیم گفت چه مواد غذایی در کاهش اسید معده تاثیر دارند.

عسل

عسل یکی از موثرترین مواد غذایی در تسکین بیماری‌های گوارشی است. این ماده غنی، خواص ضدباکتری داشته و بیماری‌های مرتبط با معده مانند زخم را از بین می‌برد. عسل همچنین به درمان رفلاکس معده کمک شایانی می‌کند.

ویتامین B6

ویتامین B6 به بدن کمک می‌کند تا ترکیبات خاصی را متابولیزه کند که در کاهش اسید معده تاثیرگذار هستند. سفیده تخم‌مرغ منبع سرشار ویتامین B6  است. همچنین لوبیا، نخود فرنگی، چغندر و ماهی نیز حاوی این ویتامین هستند. در کل یک رژیم غذایی غنی از پروتئین و کم‌کربوهیدرات، تا حد زیادی در کاهش رفلاکس اسید کمک خواهد کرد.

درمان رفلاکس معده

زیره‌ سبز

دانه‌های زیره‌ سبز برای خنثی‌ کردن اسید معده فوق‌العاده‌ هستند. این دانه‌ها به هضم غذا کمک می‌کنند و درد معده را سریع و فوری تسکین می‌دهند.

برگ ریحان

برگ ریحان یک ضدنفخ قوی است که از تشدید مشکلات گوارشی جلوگیری می‌کند. خواص آرام‌بخش برگ ریحان موجب می‌شود که مشکل اسیدی شدن معده‌ پس از مدت کوتاهی برطرف شود.

زنجبیل

زنجبیل یکی از قدیمی‌ترین داروهای کاهش دهنده اسید معده است. ریشه زنجبیل حاوی ترکیبات گیاهی است که می تواند به کاهش اسید معده و رفلاکس معده کمک کند. زنجبیل باعث افزایش ضربان قلب می‌شود. بنابراین در مصرف آن زیاده‌روی نکنید.

درمان سوزش معده

موز

موز به دلیل پتاسیم بالایی که دارد به طور معمول برای کاهش اسید معده توصیه می‌شود. همچنین مقادیر کافی ویتامین B6 نیز در موز وجود دارد که برای کاهش تهوع نیز مفید است.

شیرین بیان

شیرین بیان به عنوان درمان گیاهی بیماری‌های گوارشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این داروی گیاهی در کاهش علائم آزاردهنده گوارشی و درمان رفلاکس موثر است.

پرهیز غذایی برای رفلاکس اسید معده

  • غذاهای سرخ‌شده و پرچرب می‌توانند باعث شل شدن دریچه مری و بدنبال آن برگشت اسید معده شوند.
  • از مصرف مرکبات، سبزیجاتی نظیر گوجه‌فرنگی و مکمل‌های ویتامین C با معده خالی اجتناب کنید. همچنین مصرف انواع سرکه را به حداقل برسانید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب درمان علائم گوارشی ناشی از کرونا را بخوانید.

مجله سلامتی...
ما را در سایت مجله سلامتی دنبال می کنید

برچسب : مجله دلتا,سلامتی,درمان اسید معده در خانه,درمان رفلاکس معده,درمان سوزش معده, نویسنده : مجله دلتا delta-mag بازدید : 229 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1400 ساعت: 12:15

اگر قصد دارید دکوراسیون منزل شیک و بی نقص داشته باشید باید اشتباهات دکوراسیونی را بدانید و با رعایت آن‌ها وسایل منزل خود را بچینید.
اشتباهات در چیدمان خانه

دکوراسیون داخلی خانه یکی از معیارهای اصلی برای داشتن خانه‌ای زیبا و مدرن است. اگر می‌خواهید دکوراسیون داخلی خانه شما یک دکوراسیون زیبا و منحصر به فرد باشد، بهتر است برخی اشتباهات را انجام ندهید. در این مطلب از مجله دلتا به چند نمونه از رایج‌ترین انواع این اشتباهات در چیدمان خانه می‌پردازیم.

از مبلمان رنگین‌کمان نسازید

یکی از اشتباهات در چیدمان خانه بکارگیری رنگ‌های زیاد از حد است. رنگ می‌تواند به فضای منزل شما جان دهد، اما این بدان معنی نیست که پالت رنگ‌های دکوراسیون خود را به رنگین کمان تبدیل کنید. اگر می‌خواهید از رنگ‌ها استفاده کنید، دو یا سه رنگ با طیف مشابه و یا دارای تضاد معقول را برای طراحی انتخاب کنید.

مبلمان رنگین‌ کمان

خودتان را گرفتار مد نکنید

فقط به خاطر این که یک سبک، طرح یا رنگ خاص مد شده، خودتان را ملزم به پیروی از آن نکنید. طرح‌هایی که در یک بازه زمانی خاص مد می‌شوند، معمولا به خاطر داشتن ویژگی‌های خاص، بعد از مدتی شما را دل‌زده می‌کنند. سعی کنید در طرح‌های انتخابی خود از مواردی استفاده کنید که همیشه جذاب و متناسب هستند.

 اشتباهات دکور خانه

از طرح‌های شلوغ دوری کنید

یکی دیگر از اشتباهات در چیدمان خانه استفاده از طرح های بسیار شلوغ است. طرح‌ها و الگوها در صورت استفاده مناسب همیشه یکی از گزینه‌های جالب در طراحی دکوراسیون بشمار می‌روند. در استفاده از الگوها افراط نکنید. همچنین از چندین طرح مختلف که هیچ تناسبی با یکدیگر ندارند در طراحی استفاده نکنید.

طرح‌های شلوغ

به طور کلی، استفاده از الگوهای بیش از حد شلوغ و متنوع فضا را کوچک و آشفته نشان می‌دهد و باعث خسته شدن چشم می‌شود. سعی کنید در صورت تمایل به استفاده از الگوها، یک یا دو نوع خاص که با یکدیگر تناسب دارند را در طراحی بکار ببرید.

برای اینکه چیدمان زیباتری را در خانه تجربه کنید مطلب ترفندهایی ساده و ارزان برای شیک شدن خانه را بخوانید.

همه چیز را به یک رنگ در نیاورید

تناسب رنگ‌های بکار رفته در یک فضا به این معنی نیست که همه چیز باید به یک رنگ در نظر گرفته شوند. تناسب و هارمونی رنگ‌های تشکیل دهنده یک فضا به معنای استفاده از رنگ‌هایی است که با یکدیگر همنشینی مناسبی دارند.

همه چیز را به یک رنگ در نیاورید

چه بسا گاهی استفاده از رنگ‌های متضاد نسبت به رنگ‌هایی که در یک طیف یا زمینه خاص باشند، بهتر جواب می‌دهد. بنابراین بهتر است در انتخاب رنگ دیواره و مبلمان روی یک رنگ خاص و طیف‌های آن تمرکز نکنید.

در فضای کوچک رنگ تیره بکار نبرید

رنگ‌های تیره، بسته به میزان تیرگی شان نور را تا حدود زیاد و گاهی به طور کامل به خود جذب کرده و از بازتاب آن جلوگیری می‌نمایند. به همین دلیل این رنگ‌ها عموما فضا را کوچک‌تر از آن چیزی که در واقعیت هست، جلوه می‌دهند.

در فضای کوچک رنگ تیره بکار نبرید

استفاده از رنگ‌های تیره در فضاهای کوچک توصیه نمی‌شود. اگر به استفاده از رنگ‌های تیره علاقه دارید، می‌توانید یک قسمت کوچک از دکور خانه را به آن‌ها اختصاص دهید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با ترفندهایی ساده مبلمان خانه را نو کنید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.

مجله سلامتی...
ما را در سایت مجله سلامتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مجله دلتا delta-mag بازدید : 212 تاريخ : چهارشنبه 26 خرداد 1400 ساعت: 19:02

در این مطلب با روش‌هایی ساده برای نو کردن مبل کهنه منزل آشنا می‌شوید که امیدواریم با استفاده از این روش بتوانید تغییرات مثبتی را در طرح و رنگ مبلمان منزل خود ایجاد کنید.
نو کردن مبل کهنه

آیا مبل‌تان دیگر جلوه سابق را ندارد و قدیمی به نظر می‌رسد؟ این صرفا دلیل نمی‌شود که به‌ فکر خریدن مبل تازه بیفتید. راهکارهای متعددی برای نو کردن مبل کهنه وجود دارد. شما می‌توانید این راهکارها را جایگزین کارهایی مثل خرید مبل جدید کنید. با مجله دلتا همراه باشید.

تعویض روکش مبل

اگر احساس می‌کنید رنگ‌ و روی مبل رفته است، دو راهکار پیش رو خواهید داشت: رنگ‌کردن روکش بالشتک‌ها یا عوض‌کردن روکش‌ها.

رنگ‌کردن روکش بالشتک‌ها

رنگ کردن روکش پارچه‌ای

برای نو کردن مبل کهنه به این روش، به رنگ گچی و کمی چسب کاغذی نیاز پیدا می‌کنید. رنگ را در آب حل کنید تا محلول شفاف و روشنی درست شود. قسمت‌هایی را که به رنگ نیاز ندارند، با چسب کاغذی بپوشانید. سپس، با برس ظریفی به‌دقت نقاط موردنظر را رنگ کنید. در پایان، چسب‌ها را جدا کنید و با درجه‌حرارت کم سشوار، قسمت‌های رنگ‌خورده را خشک کنید.

نو کردن مبل

رنگ کردن روکش چرمی

برای رنگ‌کردن روکش‌های چرمی، به رنگ اکریلیک چرم و برسی با سریِ زبر نیاز پیدا می‌کنید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب، نیاز است سه لایه رنگ اکریلیک روی روکش چرمی بزنید. با اتمام هر لایه رنگ، ۴۵ دقیقه صبر کنید و سپس لایه بعدی را بزنید. بعد از آنکه هر سه لایه رنگ را زدید، به‌مدت یک‌شبانه‌روز از نشستن روی مبل خودداری کنید و اجازه دهید خشک شود.

عوض‌کردن روکش‌ها

اگر زمان و حوصله کافی برای رنگ‌زدن روکش را ندارید، می‌توانید روکش‌های جدید سفارش بدهید یا آنکه خودتان روکش جدید بدوزید. البته اگر این کار را به کارگاه‌های مخصوص بسپارید، بهتر است؛ چراکه نتیجه نهایی کار آن‌ها، بخاطر دستگاه‌ها و تجهیزاتی که دارند، بهتر و مطمئن‌تر خواهد بود.

نو کردن مبل قدیمی

خرید کوسن‌های جدید

با خریدن چند کوسن جدید، ظاهر جدیدی به مبل خود ببخشید. از آن‌جایی که هزینه کمی صرف خرید کوسن‌های جدید می‌کنید، انتخاب ایده آلی برای نو کردن مبل کهنه خواهد بود. حتی برای کمترکردن این هزینه می‌توانید به‌جای سفارش‌دادن کوسن با طرح و رنگ دلخواه، از محصولات موجود در بازار استفاده کنید.

خرید کوسن‌های جدید

تعویض پایه‌های مبل

  • با این کار، مبلتان ظاهر کاملا تازه‌ای پیدا می‌کند. پایه‌های مبل در انواع‌ و اقسام مدل‌ها و شکل‌های مختلف عرضه می‌شوند. به‌هنگام تعویض پایه‌ها، از این فرصت برای تنظیم ارتفاع مبل استفاده کنید.
  • اگر پایه‌های مبل قابلیت تعویض نداشتند، برای نو کردن مبل کهنه می‌توانید پایه‌ها را رنگ بزنید. توصیه می‌شود برای این منظور از رنگ گچی استفاده کنید.

تعویض پایه‌های مبل

پیشنهاد مطالعه: مطلب جدیدترین ایده‌ها برای تزیین اتاق خواب را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.

مجله سلامتی...
ما را در سایت مجله سلامتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مجله دلتا delta-mag بازدید : 215 تاريخ : چهارشنبه 26 خرداد 1400 ساعت: 18:10

حتی اگر بودجه کمی هم دارید می‌توانید هوشمندانه انتخاب کنید که کدام یک از لوازم جانبی به بهترین شکل اتاق شما را زیباتر می‌کند.
تزیین اتاق خواب با وسایل ساده

تزیین اتاق خواب با وسایل ساده یکی از مواردی است که احتمالا هرکسی می‌خواهد راجع به آن بداند. در این مطلب از مجله دلتا به شما می‌گوییم چگونه با داشتن فقط چند وسیله ساده اتاق خواب زیباتری داشته باشید.

استفاده از رو‌‌تختی در تزیین اتاق خواب

روتختی‌ها در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلفی وجود دارند. همچنین جذابیت رنگارنگی را به اتاق خواب شما می‌بخشند. می‌توانید از بین آن‌ها رو تختی را انتخاب کنید که متناسب با سبک و سلیقه شماست.

تزیین اتاق خواب

رو‌تختی‌های سبک وزن به دلیل اینکه باریک‌تر هستند، در هر چهار فصل مورد استفاده قرار می‌گیرند. روتختی‌هایی با وزن متوسط ​​بسیار رایج و محبوب هستند. روتختی‌هایی با وزن زیاد بیشتر در مناطق آب و هوایی که زمستان بسیار سرد دارند، استفاده می‌شوند.

برای چیدمان بهتر اتاق خواب مطلب اشتباهات پرتکرار در چیدمان اتاق خواب را بخوانید.

پتو و بالشت

پس از انتخاب روتختی، اکنون باید بالشت‌ها و پتوهای خود را برای یک دکوراسیون کامل انتخاب کنید. الگوهای رنگارنگی را انتخاب کنید که باعث افزایش تزئینات ملحفه‌ها شود. خیلی زیاد هم از رنگ و نقش استفاده نکنید چرا که زیبایی روتختی‌های اتاق خواب از بین می‌رود.

سعی کنید از الگوهای ساده که زیبایی روتختی‌ها یا سایر لوازم اتاق خواب را به شما نشان می‌دهد، استفاده کنید.

پتو و بالشت

پرده عنصری مهم در تزیین اتاق خواب

در تزیین اتاق خواب با وسایل ساده پرده‌های تزئینی یا کاربردی می‌توانند بهترین لوازم جانبی برای دکوراسیون اتاق خواب باشند. شما گزینه‌های مختلفی برای پرده‌های اتاق خواب از جمله پرده‌های کتانی، پرده‌های چین‌دار، پرده‌های سبک، پرده‌های لایه‌ای یا پرده‌های شفاف دارید.

پرده عنصری مهم در تزیین اتاق خواب

این در حالی است که انتخاب طول یا رنگ پرده اتاق خواب مهم است. سعی کنید رنگ پرده‌ها را با ملحفه یا رنگ دیوارهای مجاور هماهنگ کنید. برای اتاق خواب‌هایی که دیوارهای تیره دارند، از پرده‌هایی با تراز روشن‌تر استفاده کنید یا آن را با پرده‌های شفاف تزیین کنید.

لامپ و روشنایی

هنگام انتخاب لوازم جانبی مختلف برای اتاق خواب، چراغ‌های کف، چراغ‌های سقفی، چراغ‌های رومیزی یا نورهای فرو رفته را نیز در نظر بگیرید. جدا از وسایل روشنایی موردنیاز، لامپ‌های تزئینی هم می‌توانند جذابیت هنری را به اتاق خواب اضافه کنند.

لامپ و روشنایی

چراغ‌های فرورفته یا ریسه مانند را می‌توان برای برجسته سازی آثار هنری، قاب عکس، نقاشی یا تزئینات دیوار استفاده کرد.

استفاده از لامپ‌های کم نور در اتاق خواب فضایی رمانتیک و نرم ایجاد می کند. قبل از انتخاب لامپ برای اتاق خواب، از عملکرد و همچنین تزئینی بودن لامپ‌ها اطمینان حاصل کنید.

فرش را فراموش نکنید

لوازم جانبی اتاق خواب همچنین شامل فرش یا موکت نیز است. فرش‌ها می‌توانند جذابیت کلی اتاق خواب را تغییر دهند. همچنین می‌توانند فضای داخلی خسته کننده را به یک فضای کاملا مهیج تبدیل کنند.

فرش را فراموش نکنید

فرش‌ها لوازم جانبی انعطاف پذیری در اتاق خواب هستند و رنگ، بافت و سبک را به اتاق خواب می‌بخشند. علاوه بر آن باعث می‌شوند که افراد راحت‌تر در طول اتاق قدم بردارند و پای آن‌ها احساس نرمی و راحتی کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب رازهایی برای جذابیت نشیمن شما را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.

مجله سلامتی...
ما را در سایت مجله سلامتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مجله دلتا delta-mag بازدید : 226 تاريخ : چهارشنبه 26 خرداد 1400 ساعت: 17:55

طراحی دکوراسیون پذیرایی مربع شکل تا حدودی نسبت به دیگر طراحی‌ها دشواری دارد و به همین دلیل در طراحی کردن این پذیرایی باید دقت بیشتری داشته باشیم.
چیدمان مبل در پذیرایی مربعی

یکی از سخت‌ترین مسائلی که هنگام ورود به فضای جدید پیش می‌آید این است که چگونه مبلمان خود را بچینیم؟ در این مطلب از مجله دلتا ایده‌هایی برای چیدمان مبل در پذیرایی مربعی ارائه می‌شود.

استفاده از مبل چند منظوره

نقطه کانونی در دکوراسیون این اتاق پذیرایی مبل وسط اتاق و رو به شومینه است. سه مبل تک نفره در اطراف آن قرار دارد. یک فرش بزرگ و دنج همه این عناصر مبلمان را به هم گره می‌زند. این طرح اجازه می‌دهد تا اجتماع گروه‌های کوچک و همچنین مکالمات صمیمی‌تری انجام شود.

یک چراغ روی یک میز کوچک کنار کاناپه و یک چراغ زمینی بین دو مبل تک نفره مقابل پنجره وجود دارد. با داشتن منابع مختلف نور می‌توانید فضایی گرم و صمیمی ایجاد کنید.

مطالب بیشتر در مورد نکات چیدمان پذیرایی مربع شکل را در مطلب دکوراسیون پذیرایی مربع شکل بخوانید.

چیدمان پذیرایی مربعی

قرار دادن میز در مرکز

اگر دوست ندارید مبلمان خود را بصورت مورب در یک اتاق چیدمان کنید، این ایده چیدمان مبل در پذیرایی مربعی برای شما بهتر است. ما کاناپه و مبل‌های تک نفره را در اطراف یک نقطه مرکزی درست در وسط اتاق دور میز قرار دادیم.

آیا می‌خواهید نور اضافی داشته باشید؟ می‌توانید لامپ‌ها را بین دو مبل تک نفره در بالا، یا کنار صندلی منفرد در سمت چپ قرار دهید.

چیدمان پذیرایی مربع شکل

ایجاد تعادل بین مبلمان و سایر وسایل

در اینجا، کاناپه و مبل‌های تک نفره در یک زاویه، در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند. حتی اگر آن‌ها رو به شومینه هم نباشند، اما هنوز هم شومینه به عنوان نقطه کانونی ما عمل می‌کند. توجه کنید که فرش چگونه به سمت آن کشیده می‌شود؟

افراد بطور طبیعی به سمت شومینه کشیده می‌شوند. همچنین فرش و چیدمان مورب، شومینه را به صندوقچه در سمت راست متصل می‌کند.

می‌بینید، همه چیز در مورد تعادل است. چیدمان اتاق پذیرایی شما باید منطقی باشد و هماهنگی را به شما منتقل کند بدون اینکه به آن فکر کنید.

ایجاد تعادل بین مبلمان و سایر وسایل

بازی با تعادل

در قسمت انتهایی چیدمان مبل‌های تک نفره خود، یک کاناپه سه نفره آبی رنگ داریم که در سمت چپ آن یک چراغ زمینی قرار دارد. روبروی کاناپه، سه مبل تک نفره و یک چراغ زمینی دیگر وجود دارد. همه‌ این‌ها وزن مناسبی برای کاناپه و لامپ کنار آن ارائه می‌دهند.

این اتاق بسیار متعادل است اما خسته کننده نیست. قرار دادن قطعات در یک زاویه تقریباً پراکنده در اطراف اتاق، کمی تعلیق ایجاد می‌کند.

بازی با تعادل

پیشنهاد مطالعه: مطلب ست کردن پرده با مبل و فرش را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.

مجله سلامتی...
ما را در سایت مجله سلامتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مجله دلتا delta-mag بازدید : 278 تاريخ : چهارشنبه 26 خرداد 1400 ساعت: 17:12

حتما شما هم حداقل یک‌بار با دغدغه‌های ست کردن مبلمان منزل خود مواجه شده‌اید. این دغدغه در این روزها که رنگ‌ها و طرح‌ها بسیار متنوع‌تر شده‌اند، بیشتر شده است.
ست کردن پرده با مبل و فرش

شما می‌توانید هزاران ایده و ترکیب برای داشتن یک ست زیبا در نظر بگیرید که هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. اگر احساس می‌کنید در میان ترندها و رنگ‌ها گم شده‌اید و نمی‌توانید آن‌طور که باید تصمیم بگیرید، بهتر است با اصول شکل‌گیری ست کردن دکوراسیون خانه آشنا شوید. در این مطلب از مجله دلتا به ایده‌های ست پرده با مبل و فرش پرداخته می‌شود.

ترکیب رنگ ساده و یک‌دست

اگر به دنبال یک ترکیب رنگ ساده و یک‌دست هستید و زیاد از طرح‌های شلوغ و رنگ‌های متعدد استقبال نمی‌کنید، احتمالا نمونه زیر برای شما مناسب است. در ترکیب زیر، همان‌طور که می‌بینید، رنگ انتخابی برای پرده، مبل و فرش، دقیقا یکسان است.

ست کردن پرده با مبل

این ساده‌ترین روش ست پرده با مبل و فرش است که در آن همه چیز به یک رنگ انتخاب می‌شوند. چنین ترکیب‌هایی برای دکوراسیون مدرن و مینیمال مناسب‌تر هستند و بسیار ساده و شیک به نظر می‌رسند.

ترکیب رنگی شیری و یاسی

ترکیب رنگ بعدی که مشاهده می‌کنید، یک ترکیب ساده و شیک از دو رنگ شیری و یاسی است که در پرده، مبل و فرش دیده می‌شود. مبل‌های استیل نیز در دو رنگ شیری و یاسی دیده می‌شوند. انتخاب رنگ پرده نیز به گونه‌ای صورت گرفته که شامل هر دو رنگ شیری و یاسی باشد.

به این شکل که رنگ غالب، شیری بوده و خطوط به کار رفته در طرح آن یاسی هستند. همین رنگ یاسی را می‌توانید در فرش نیز مشاهده کنید که کم رنگ‌تر بوده، اما به خوبی این ترکیب را تثبیت می‌کند.

ترکیب رنگی شیری و یاسی

ترکیب رنگی قرمز و کرمی

ترکیب رنگ بعدی با استفاده از دو رنگ قرمز و کرمی ایجاد شده است. پرده‌ها ساده و قرمز رنگ بوده و برای ایجاد تناسب، برخی از مبل‌ها نیز به رنگ قرمز هستند. رنگ دیگری که از آن نام برده شد، رنگ کرمی است که در بقیه مبل‌ها دیده می‌شود.

این رنگ در طرح فرش نیز به چشم می‌خورد که این تناسب را به کمال رسانده و زیباتر می‌کند. پس می‌توان گفت که لازم نیست مبل، پرده و فرش، هر کدام به صورت مجزا با دیگری در تشابه رنگ باشند. می‌توان این تناسب را در مجموعه کلی هر سه ایجاد کرد.

ترکیب رنگی قرمز و کرمی

ترکیب رنگی سرمه‌ای و سفید

اگر به پرده آویخته شده توجه کنید، می‌توانید هر دو رنگ مذکور را ببینید که در طرح آن هم‌نشینی دارند. کاناپه‌ای که در فضا قرار داده شده، تماما به رنگ سفید است و هیچ طرحی ندارد. رنگ این کاناپه به خودی خود با خطوط سفید موجود در طرح پرده تناسب دارد. برای تاکید بیش‌تر بر این تناسب، از یک کوسن استفاده شده که شامل دو رنگ سرمه‌ای و سفید است.

پس نتیجه می گیریم که یک کوسن هم می‌تواند در تناسب رنگ به کمک ما بیاید. فرش نیز دارای طرحی با دو رنگ سرمه‌ای و سفید است که در تناسب با دیگر موارد قرار دارد.

ترکیب رنگی سرمه‌ای و سفید

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این ایده‌ها آشپزخانه خود را مدرن کنید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.

مجله سلامتی...
ما را در سایت مجله سلامتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مجله دلتا delta-mag بازدید : 195 تاريخ : چهارشنبه 26 خرداد 1400 ساعت: 16:32